tisdag 25 augusti 2009

Nattarbete - det är hårt att vara engagerad!

Ibland önskar jag att jag kunde vara lite mer "hösäck", lägga mig i soffan och hoppas att någon annan gör någonting!

Men de stunderna varar inte så länge - jag mår inte bra av att vara "hösäck" helt enkelt. Att påverka och förändra pulserar i blodet och inspirerar.

Har suttit djupt försjunken i en ESF-ansökan hela kvällen. Den skall vara inne senast torsdag klockan 16.00 så det börjar brinna i knutarna! Men, men - vi är många som jobbar bäst under press...

Nu är det bara att hålla tummarna för att ESF-rådet tycker att Idrottsrådet Malung-Lima-Sälens idé är lika bra som vi tycker att den är så att vi kan inleda vår förstudie och så småningom även vårt treårsprojekt. Det skulle vara kanon. Det finns säkert någon lämplig, engagerad projektledare som kan driva ett sådant projekt. Någon som mer än gärna skulle vilja arbeta hos Idrottsrådet Malung-Lima-Sälen.

Personalstyrkan på Idrottsrådet Malung-Lima-Sälen är i dagsläget 5 stycken (+ två personer på arbetsträning/ungdomsuppföljning) och jag hoppas att det inom en inte alltför lång framtid kan bli betydligt fler.

Tillsammans kan vi skapa massor!

Inga kommentarer: