måndag 16 mars 2009

Det finns faktiskt människor som pratar med istället för om....

Idag var jag med om en fantastiskt upplevelse. En av vaktmästarna på Sportfältet pratade med mig och inte om mig! Det tycker jag var strongt och rakryggat. Tänk om alla irriterade, förbannade människor gjorde det. Men det är klart, det är ju mycket lättare att prata om någon för då slipper man ju få ett svar och tvingas diskutera. Det kan ju vara jobbigt, för tänk om man har fel (hemska tanke).

Han ville klargöra några av de inlägg jag haft i min blogg (för den har de läst, vilket glädjer mig):

Skidspåren har preparerats av kommunens personal inför Skinnarloppet men man fakturerar Malungs IF, skidsektionen för jobbet. Under helgerna är det ideella krafter som drar spåren och man får då låna pistmaskinen. Drivmedlet till pistmaskinen står dock kommunen för men det kommer man att börja fakturera nästa år.

Kanslichefstjänsten har erbjudits de två killarna som är aktiva i föreningen men båda två har tackat nej till tjänsten då de av olika anledningar inte var intresserade av att arbeta i föreningen. Man har dock inte annonserat ut tjänsten för att se om man kunde få någon annan med liknande kompetens.

Ishallens omklädningsrum har omdisponerats så numera har damerna ett eget omklädningsrum med "bås" så att de kan ha kvar sin utrustning på ishallen. Detta är mycket glädjande då det här är ett problem som lyfts upp till mig från inblandade i damishockeyn vid ett flertal tillfällen. Kanon!

Saltet på bandyplanen är en lögn enligt sportfältskillen, något som däremot har bekräftats av en anställd en trappa upp i samtal med en bandykille, så vad som är sant och inte är svårt att säga. Något som däremot är sant är att isen smälter bort underifrån och inte ovanfrån, men vad det beror på får våren utvisa då man kommer att ta sandprov på bandyplanen för att se om sanden innehåller salt eller inte.
Den som lever får se!

Summan av kardemumman är i alla fall att jag hedrar den rakryggade vaktmästaren på Sportfältet och hoppas att fler vågar prata med mig istället för om mig - han har ju visat vägen nu och ingen "gjorde sig något"!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Toppen!
Fler sådana människor, tänk vad enkelt livet skulle kunna vara om alla var sådana.

Anonym sa...

Kalas....känns som att det kan finnas hopp :-) Mycket bra gjort av vaktmästaren tycker jag. Tummen upp :-)