onsdag 4 mars 2009

Oj, oj - det var en öm tå!

Mitt senaste blogginlägg om den möjliga utvecklingen i en stor förening i kommunen har tydligen skapat enorma vågor och vild aktivitet idag - till exempel en bojkott av den skidstafett som Korpföreningen Malung-Sälen kommer att arrangera tisdagen den 17 mars på Sportfältet i Malung!
Snacka om att inte kunna hålla isär sak och person, det är egentligen helt otroligt om man tänker efter. Det kan nästan få en att tänka på Sicilien.

Än värre är att ordföranden i Korpföreningen Malung-Sälen idag blivit uppringd av en i den stora föreningen högt uppsatt man och fått ta emot skäll för detta. Hon har överhuvudtaget ingenting med min blogg eller mig som person att göra. Det är lågt. Varför vågar han inte ringa upp mig? Är jag så farlig eller vet han att jag har svar på tal - svar som han inte vill ha?

Flera personer i anslutning till den högt uppsatta mannen har anslutit sig till bojkotten av stafetten, bland annat en högt uppsatt chef inom kommunen. Jag hoppas att han skötte detta arbete på sin lunchrast idag!

När skall dessa fullvuxna män lära sig att skilja på sak och person och förstå att sanningen har kommit ifatt dem - den går inte att dölja längre!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snart så börjar Secilien blekna, om det redan inte har gjort det, mot allt detta som händer här.

Anonym sa...

"Alla föreningar är jämlika, men en del är mer jämlika än andra"

Ann-Louise Eklund sa...

Ja, jag håller med. Det känns som om ingenting kan förvåna längre - dessa män är kapabla till precis vad som helst. Det är ledsamt - inte minst för dem själva!

Anonym sa...

klimakteriekärring, detta är skrattretande. du är som en omgoen tånåring som inte VÅGAR säga rakt ut vem du menar. du är nog rädd själv. blev du mobbad i skolan eller? tror nog det... sorgligt tycker ja... jaja, idioter finns det gott om.

Ann-Louise Eklund sa...

Ja du anonyma tyckare jag undrar vem det är som är feg som inte vågar ge sig till känna med sitt rätta namn. Nej, eftersom jag alltid har sagt vad jag tycker och stått för det så har jag aldrig blivit mobbad, tvärtom har jag stått upp för de som blivit nedtryckta av en eller annan anledning.
De som vet vad eller vem inlägget handlar om behöver inga namn och de som inte är insatta behöver inte heller ha några namn för det är inte personerna som är det viktiga det är principen.

Och du, innan du lärt dig stava till omogen tonåring så har du nog också insett vad det här handlar om och vilken sjuk reaktion det är! Jag håller fullständigt med dig om att det finns gott om idioter, absolut! Skriv gärna igen, och då gärna med ditt namn. Eller ännu hellre - kontakta mig, jag är inte rädd för sanningen eller kommunikationen.