torsdag 19 mars 2009

Möt våren i Paris!

Det är mycket man får uppleva genom sina förtroendeuppdrag - i mitt fall, just idag, en vistelse i Paris! Tre dagars utvecklande konferens i en miljö så långt ifrån vardagen man kan tänka sig. Att åka från snö och minusgrader till sol, en blå himmel och 15 grader varmt med blommande parker - det är fantastiskt.

Jag har aldrig varit i Paris tidigare men det är hittills en mycket positiv upplevelse, om än lite annorlunda. Igår kväll var vi ute på en god middag på en restaurang. Med på middagen var en representant för "franska Korpen". Han kom till vårt hotell i sin Saab, hämtade upp några av oss och begav sig sedan till restaurangen. Vi åt gott, det serverades gott vin till maten och alla åt, drack och hade trevligt. När det sedan var slut för kvällen och vi tackade för oss sätter han sig i sin bil och kör hem som om ingenting hade hänt och som om det är det mest naturliga i världen! Snacka om att man blir snopen!

Man brukar säga att man skall "ta seden dit man kommer", men i det här fallet är jag helt på det klara med att det skulle jag aldrig göra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahha ja men visst är det konstigt! Jag vet att min syster har talat om just denna "sed" och jag skulle då sannerligen vara livrädd. Knappt så att jag törs sätta mig i bilen när jag har spritat händerna på jobbet :-)

Anonym sa...

Då SAAB numer är ett amerikanskt märke, vet man ju aldrig hur kvaliteten är...

Ann-Louise Eklund sa...

Smina: Ja, jag skulle inte ge mig ut i trafiken i Paris för allt smör i Småland. När vi åkte taxi till flygplatsen var taxin en halv milimeter från att köra rakt in i en Volvo!!!

Anonym sa...

bilplåtslagare i Paris kanske skulle vara ett bra framtids jobb :-)