tisdag 17 mars 2009

Oväntat besök...

Ja, det var ett enormt genomslag min blogg fått den senaste veckan. Det verkar vara den "alla" pratar om!

Idag fick jag ett oväntat besök på jobbet. In stegar en boulespelande PRO-medlem och meddelade att han var jätteförbannad! Oförstående undrade jag på vad eller vem? Jo, han hade hört något om någon blogg och att boulespelarna var anklagade för att de hade strött salt på bandyplanen för att kunna spela boule och det hade de verkligen inte gjort!!

Jag hade aldrig hört talas om den teorin, än mindre fört fram den själv, så jag meddelade lugnt och sansat att jag aldrig sagt eller hört det överhuvudtaget men att jag verkligen uppskattade att han tog sig tid att komma direkt till mig för att diskutera frågan och rättta till felaktigheter.

Det slutade med att han var nöjd och glad och jag var nöjd och glad!

Så fungerar det i den bästa av ärliga världar!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kan vara så att boule förknippas med camping därav detta missförstånd? Eller är det som vanligt att folk tror att dom hörn något sen är snacket igång? Tack och lov så kom det en modig pensionär för att diskutera och reda ut det hela. Bra!!

Anonym sa...

såg just din fina annons i det lokala bladet. Mycket fint och bra gjort.

Henrietta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

En rackarns bra blogg!

Henrietta sa...

Läser Din blogg för första gången och måste säga att det är mycket aggression och taggar utåt. En bra politiker måste agera proffsigt och ödmjukt. Respektera sina medmänniskor och vara lyhörd.
Du ger själv rådet att man inte ska tro på allt man hör - men du själv verkar tro blint på allt du hör.
Coola ner lite och njut av livet.

Ann-Louise Eklund sa...

Smina och Utbildaren: Tack för ert stöd.
Henrietta: Jag skulle vilja påminna om att det här är en helt privat blogg som inte skall kopplas ihop med min roll som politiker. Min åsikt om politiker är att som politiker har man ett ansvar att ta upp saker som är obehagliga och orättvisa även om det kan vara otrevligt för någon inblandad part. Man kan inte sopa viktiga saker under mattan av den anledningen.
Jag tror absolut inte på allt jag hör men jag kan diskutera och fundera kring det jag hör.
Välkommen till min blogg!

Anonym sa...

Usch Ann-Louise.... så mycket skit du får ta hela tiden.... Jag känner dig inte alls väl men har flera gånger reagerat på hur hårt folk går på dig. Det känns inte ok. Jag upplever det som mobbing. Och jag tycker absolut att du visst får säga och göra precis det du vill på din blogg (ang Henriettas kommentar) - för det är som du säger: det är din privata blogg och sånt som du personligen känner och tycker. Att saker som händer i ditt "arbete" påverkar dina känslor och dig som person tycker jag inte alls är konstigt.... Så stå på dig!! Du har all rätt att vara den du är och kämpa för det du tycker är värdefullt. Låt inte alla vuxna mobbare trycka ner dig och tysta dig. Jag står på din sida som den människa du är. I din roll som politiker kan jag dock ha andra åsikter - men det är ju en helt annan sak, eller hur?
Stor kram till dig
/// Medmänniska

Henrietta sa...

Ja, det är tur att vi har tryckfrihetslagen - annars skulle vi väl få dödsstraff allihop.
Man kan skydda sig bakom en "privat blogg" men som offentlig person har man valt att vara i rampljuset och då kan man inte hela tiden få rosor och goda omdömen. Kalla det mobbing om ni vill men visa då själva empati för människor ni inte känner vare sig ni skriver illa om dem i Er privata blogg eller som offentlig person. Sa inte Rosa damen att man ska prata MED människor? Jag ser att även solen har fläckar.

Ann-Louise Eklund sa...

Henrietta: Jag vet inte vilken blogg som du beskriver när du skriver att man skall känna sympati för människor man inte känner men skriver om för vad jag vet så har jag inte skrivit "illa" om någon som jag inte känner. Hur skulle jag kunnat göra det? Genom att slå upp en tidning, peka på någon, kolla vad personen heter och sedan skriva om henne/honom? Vad menar du egentligen? Kläm ur dig det så man förstår vad du menar. Var förresten in på din blogg och surfade runt lite. Snyggt att du valt en rosa blogg!

Anonym sa...

Det kanske gör ont när taggarna är utåt om man känner sig träffad... Kanske det inte är aggression utan frustration? Förstår att det inte är lätt att få gehör i en kommun där gubbvälde råder, det räcker med "amen och tack" nu vilket Ann-Louise tydligt visar. Tänk om alla skulle välja att "coola ner", då skulle inga förändringar ske. Tur att man själv kan välja vilka bloggar man vill läsa.

Ann-Louise Eklund sa...

Taggad: Det ligger mycket i det du skriver. Tack för ditt inlägg. Det är väl så att allt för många allt för länge har "coolat ner", det är kanske därför det känns som om utvecklingen står stilla i vår lilla by. Men det är klart att om det skall vara som det alltid har varit så är det ju så lugnt och skönt........

Henrietta sa...

Tänk vad bloggande kan skapa missförstånd. Med "coola ner" menar jag ABSOLUT INTE att Rosa Damen ska sluta att arbeta för att vår kommun ska vara bra att leva i. Jag beundrar verkligen Rosa Damen för hennes arbete - det är toppen att någon vill och orkar engagera sig i politiken. Det är ju genom den vi kan påverka hur vi har det. Det som jag avsåg i min första kommentar var det som skrivits om en närstående person till mig. Jag tycker att det är fel skrivet om honom och jag blev jätteledsen när jag läste det. Men jag lovar - jag ska inte skriva något mer nu. Jag håller mig till att berätta om mina dagar i min egen blogg. Så blir det inga fler missförstånd. Tack.

Ann-Louise Eklund sa...

Henrietta: Du får gärna skriva i min blogg. Det är bara att förtydliga om något är oklart. Att få insikt i närståendes handlingar är inte alltid kul men sånt är livet dessvärre. Det är däremot inget man behöver ta ansvar för som närstående. Var och en måste ta ansvar för sina egna hadlingar.