söndag 8 mars 2009

Jag har absolut ingenting emot Malungs IF!

Jag har förstått att det finns människor som tror att jag har något emot föreningen Malungs IF så det är hög tid för ett förtydligande.

Jag har absolut ingenting emot MIF, det är en förening med bra verksamhet för barn, ungdomar och vuxna. Det är en förening som förgyller vår kommun med sina arrangemang och sin verksamhet. Det är jättebra.

Jag har spelat fotboll i MIF i många år och jag har suttit med i styrelsen i damfotbollen innan jag gick över till IF Nornan, där jag också var såväl spelare som kassör.

Det jag reagerat och reagerar på är denna orättvisa och detta mygel som ett fåtal personer inom föreningen ägnar sig åt. Utnyttjar politiska-, kompis- och släktkontakter för att få fördelar som ingen annan förening ens kommer i närheten av! Det stinker! Och att sedan försöka skyla över detta fast det är allmänt kännt är så oerhört fegt och lågt.

Jag tycker, som jag skrivit tidigare, att det är jättebra att kommunen kan stötta föreningslivet men som kommun, som finansieras av skattemedel, kan man inte särbehandla en förening. Där skall likställighetsprincipen gälla - det står jag för till 100 %!

Jag vet att det till och med finns ledare inom föreningen som håller med mig men som inte vågar säga något, och det är synd. Det finns många duktiga ledare med många goda idéer men de släpps tyvärr inte fram på grund av att ett fåtal, äldre män, bromsar utvecklingen. Men om de bara orkar hålla ut så finns det goda förutsättningar för en mycket god utveckling av föreningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sport är bra ! Fiffel och båg är inte bra.

Ann-Louise Eklund sa...

Absolut, tänk om alla kunde inse det!