fredag 3 oktober 2008

Dags för en weekend i residensstaden!

Ja, då var det dags för en weekend i Falun. Det skall bli skönt att komma ut på något roligt. Anledningen till trippen till Falun är Dalarnas Idrottsgala på Lugnet. Det skall bli riktigt roligt.

Dagen börjar med Folkrörelseforum på Lugnetgymnasiet med en rad intressanta föreläsare, bland annat Karin Torneklint (Jenny och Sanna Kallurs tränare), Gunde Svan och Tommy Söderberg.

På kvällen får man äntligen veta vem som är århundradets idrottare i Dalarna. Vi har ju en "egen" kandidat från Malung-Sälens kommun: Sixten Jernberg. Jag skall hålla mina tummar för denne fantastiske skidåkare från Lima! Jag har lagt min röst på honom i omröstningen. Jag tycker att Sixten är otrolig. Han fullkomligt skiter i vad andra tycker, han har alltid gjort precis som han vill ändå! Det tycker jag om. Han har blivit kallad "vrång" och besvärlig men utan de egenskaperna tror jag aldrig att han hade blivit den store idrottsstjärna som han blev. Det behövs lite "djävlar anamma" för att komma någonstans.

Nu går tåget snart så det är dags att packa ihop. Jo, för vi åker tåg så ofta det bara går. Om Västerdalsbanan skall finnas kvar och utvecklas så måste alla göra det de kan för att använda den. Det räcker inte att sitta hemma och tycka att banan skall vara kvar - det gäller att använda sig av den också. Det räcker inte att "någon annan" tar tåget!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er en trevlig helg :-)

Ann-Louise Eklund sa...

Tack så mycket och tack det samma!