fredag 10 oktober 2008

En arbetsvecka till ända - dags för helg!

Veckans åtaganden på arbetsfronten är avklarade så nu är det dags att ta vid med hemarbetet.

Lite diskning, lite städning, lite matlagning och mycket strykning. Jag förstår inte var all tvätt kommer ifrån. Högen verkar föröka sig av sig själv på något konstigt sätt! Den lever liksom ett eget liv. Det som är positivt med strykningen är ju att den går att utföra medan man tittar på något spännande TV-program. Då kan man förena nytta med nöje (Jo, för när man är en sådan där "duktig" kvinna så är det ju bra om man kan göra många saker samtidigt!).

I helgen är det väl också dags att plocka ner studsmattan innan den vita heltäckningsmattan lägger sig över tomten. Det är ju så mycket besvärligare att packa ihop studsmattan med blötsnö på.

Sen är det väl dags att ställa upp golfbagen på vinden för nu är väl säsongen slut i alla fall. Jag har uppnått säsongens mål - att spela bort + bakom 36 och det är jag stolt över! Jag skulle ju förstås velat sänkt mig några snäpp till, men eftersom jag såg ett TV-program med Eva Rusz igår så har jag just lärt mig att man skall vara glad och stolt för varje litet steg man tar framåt. Det är så mycket bättre än att gräma sig över att man inte presterade lite till....... Tänkvärt!!

Så nu skall jag gå hem och vara stolt över alla positiva och bra saker jag åstadkommit den här veckan och sedan skall jag njuta av helgen!

Inga kommentarer: