fredag 11 september 2009

Åter avsändaren...

Nu är det dags för "det osynliga valet". Det är inte mycket profilering av de politiska partierna om man jämför med andra val. Få som inte själva är engagerade kan säga så mycket om valet och vad de politiska partierna vill och jobbar för.

Förra veckan fick jag dock ett kuvert i postlådan. I kuvertet låg det ett program och valsedlar för Centerpartiet. Efter det som hände förra sommaren har jag tyvärr inte något förtroende för, eller litar på det partiet lokalt i den här kommunen så eftersom informationen kom i ett oadresserat vitt kuvert var det bara för mig och skriva på partiets ordförandes namn och adress och skicka tillbaka materialet till partiet så att de kan lämna det till någon som vill ha det.

Vem vet, om fler skulle göra som jag kanske posten måste börja med en extra postutlämningstur till Grimsåker...


För övrigt kom Socialdemokraternas program och valsedlar efter förhandsröstningen inletts så den hade vi inte ens läst innan vi var i Församlingshemmet och röstade i onsdags!

Undra om de kommer att vara lika sena i starten i Kommunfullmäktige- Landstings- och Riksdagsvalet nästa år?

2 kommentarer:

Anonym sa...

detta var sannerligen en riktig smutskastarblogg. har läst den under några månader, och kan lätt konstatera att det finns människor som du inte gillar, men att förtala och smutskasta på detta vis,,,,, dom måste ha retat dig ordentligt, dom kanske inte bryr sig om dig, suck,,,,,,

Ann-Louise Eklund sa...

Anonym: Det glädjer mig att du har läst min blogg men det är synd att du har uppfattar den som en "smutskastarblogg". Skulle vara jätteintressant att diskutera med dig vad du anser vara "smutskastning". Sanningen är tyvärr inte rosenröd alla gånger och ibland är det inte kul att höra sanningen heller. Det värsta jag vet är oärlighet och ohederlighet och det står jag för till 100%. Vem som bryr sig om mig eller inte bryr jag mig faktiskt inte om ett dugg. Jag har inget behov av det. Jag jobbar för det jag tror på, resten får vara. Det finns ingen anledning att bry sig om vad andra tycker. Det får stå för dem. Utveckla gärna ditt inlägg lite mer och förklara vad du anser vara "smutskastning". Jag är övertygad om att det finns en rimlig förklaring. För övrigt har jag förstått att det finns de som tycker att kvinnor skall vara tysta och inte säga vad de tycker - det är tragiskt....