måndag 7 september 2009

I sandlådan kan allt hända........

Idag har jag gjort ett besök på Malung-Sälens gymnasieskola, vilket är väldigt trevligt. Många positiva och glada människor. Det som däremot bekymrar mig är den frågan som jag nu alltför många gånger fått:

"Varför var du inte med på mötet när Ola Olin som är vice ordförande var med? Det är ju du som är ordförande i Barn- & Utbildningsnämnden, eller hur?"

Och som oftast blir mitt svar "Vilket möte, när då, för vilka?"

Och det blev samma svar idag när jag fick frågan om varför jag inte var med på den dialogträff som arrangerades på skolan i fredags mellan 10,00-12,00. För som vanligt var jag inte informerad eller kallad till mötet.

Nu kan det ju vara så att Ola var där ideellt på sin fritid (eftersom han inte var ditkallad av Barn- & Utbildningsnämnden) för han har ju lite andra "kanaler" där han kan få information om de möten som arrangeras när det gäller bland annat skolfrågor och då kan "bjuda in sig själv".

Han kan ju också vara där på uppdrag av Kommunstyrelsen men eftersom personen som var på mötet uppfattade det som att det var i egenskap av vice ordförande i Barn- & Utbildningsnämnden så är det lite knepigt.

Ja, ja, jag hoppas att han hade något att tillföra och att han var nöjd med sin insats!

Inga kommentarer: